miércoles, 5 de febrero de 2020

CLASSE DIA 5 DE FEBRER

 Al començament de la classe d'hui, ens ha visitat Ana Belén Miquel per a explicar-nos el curs del CID intemedi, el qual haurem de fer del 12 de febrer fins al 26 de febrer. Després se'ns va impartir el tema 1 de l'assignatura titulat "L'escola de la societat de la informació". A continuació, explicaré breument sobre què ha tractat la unitat.

Societat de la informació

  La societat de la informació té com a finalitat obtindre, compartir i processar informació, a més de crear-la i manipular-la.

Característiques distintives

- Globalitzada: es globalitzen també els problemes de la societat.
- TIC: element bàsic per al seu desenvolupament i potenciació.
- Temps /Espai: conceptes que es transformen.
- Influència TIC: noves modalitats i sectors laborals.
- Excés d'informació: competència digital.
- Aprendre a aprendre
- Bretxa digital: exclusió social.
- Intel·ligència ambietal: memòria cibernètica.
- Societat dinàmica: temps líquids (Bauman)
- Societat de xarxes: presència virtual.

Resultado de imagen de sociedad de la información


L'escola en la societat de la informació

- Incertesa quant al futur.

 Simple transmissió d'informació --------------------------------------> Construcció del coneixement.

 Els contingunts canvien, més inestables: Escola flexible, innovaAdora i diversa.
 Formació NO per a la producció ---> per a la creació.

  • Formació informal (no organitzada,  no té intencionalitat): Experiència vital.
  • Formació formal (té intencionalitat): Entitats educatives/reglades.
  • Formació no formal (planificada/no oficial, alumnat amb intencionalitat): Experiència reglades/ alternatives.
 Deslocalització de formació: movilitat virtual.

Concepcions d'aprenentatge

- Procés actiu: participació d'estudiant.
- Produir coneixement: no només reproduir-ho.
- Factors cognitius / metacognitius / motivacionals / emotius / socials i culturals.
- Importància aprenentatge col·laboratiu.
- Aprenentatge contextualitzat, adaptat a les necessitats i ubicació espacial.
- Diferents sistemes simbòlics per als diferents tipus d'intel·ligències.
- Educació personalitzada.
- Avaluació de producte i procés.

Aprenentatge col·laboratiu

- Interdependència entre membres del grup.a
- Responsabilitat individual de cada memebre.
- Heterogeneitat d'habilitats i característiques dels memebres.
- Responsabilitat compartida.
- Bones relacions entre membres.
- Destreses: col·laborativa. Habilitats comunicatives part de l'aprenentatge.
- Professor: Observa i orienta per a l'eficàcia del grup i intervé en el funcionament dels grups.

Resultado de imagen de aprenentatge col·laboratiu


Aprenentatge col·laboratiu. Prepara a l'estudiant per a...

- Construcció col·lectiva de la informació i coneixement.
- Implicació i assumpció de compromisos.
- Donar i rebre ajuda per a resoldre els problemes.
- Manejar les TIC per a millorar-les.
- Adquirir posició multicultural.
- Comprendre i respectar idees, necessitats i aportacions dels altres.
- Argumentar idees i plantejaments. Acceptar crítiques raonades.
- Desenvolupar habilitats interspersonals i de comunicació

Aprenentage distribuit

- Components del curs es distribueixen a través de múltiples mitjans.
- Flexibilitat en terme de temps o lloc d'estudi.
- Elecció dels mitjans de comunicació. Aprenentage centrar en l'estudiant.
- Cursos d'educació a distància o cursos en línia.

Resultado de imagen de aprendizaje distribuido

Entorns altament tecnificats

- Tecnocentrisme: Llibre de text.
- Galàxia multimèdia: Telemàtica i audiovisual (Tecnologies inalàmbriques, tecnologies mòbils, convergència digital, presentació de TIC, continguts oberts, tecnologies col·laboratives, mineria de dades)
- Entorns personals d'aprenentatge (autorregulació)
- Entorns virtuals d'aprenentatge (VR/AR)
- IA
- Robòtica.

TIC

- Motors de canvi i innovació ---> ?
- Originades fora del context educatiu.
- Primer es crea, després es pensa per a qué és útil.
- No reemplacen les tecnologies analògiques, les complementen i potencies.

Escola - hauria de ser ---> - virtualitat.
                                           - flexibilitat.
                                           - presència de molts actors.

Docents ---> - disenyadors.
                     - avaluadors continus.
                     - orientadors.
                     - consultors d'informació.
                     - avaluadors i sel·leccionadors de TIC.

 Durant l'explicació del tema, vam fer una xicoteta pausa per a fer un petit debat sobre les TIC: són bones o no? Vam arribar a la conclusió, que les TIC son bones si s'utilitzen correctament i de manera modera. Es molt important que el professorat sàpiga utilitzar-les correctament.

  Una vegada explicat el tema 1, vam realitzar un Kahoot! de 10 preguntes per a posar a prova el coneixement adquirit després de l'explicació de la primera unitat.





No hay comentarios:

Publicar un comentario